måndag 22 oktober 2007

-6 till +6

Lördag: -6 grader!! Trodde inte det var sant. Ut i skogen med dottern, som tog en massa fina bilder, härligt väder o mycket frisk luft.
Söndag: +6 grader! Konstigt väder vi har. Grått, disigt o dimma. Perfekt loppisdag! Jag hittade en jättefin gammal kaffeservis, tyvärr saknades gräddsnipan. En kvinna trodde det var en gammal Arabia-servis men det visade sig vara en äkta Tjeckisk...Jag tycker om den var än den är tillverkad :)) Fin röd färg! Jag måste ju sy några fina bordstabletter till detta oxå..det blir efter jul. Sen köpte jag en liten tallrik, inte såå fin, men om det stämmer det som står bakpå, kan den vara lite mera värd än 3 € som jag gav för den.
Grattis Kimi Räikkönen för guldet!! Jag tittar inte på Formel-1, bara starten, men min armkrok tittar..

Rimmfrost o kallt.
Kaffe-servisen o tallriken


Måndag: +6, grått o trist väder. Ska på syngranskning idag o skaffa nya glasögon.

2 kommentarer:

Steffi sa...

Here is it very frosty too especially in the mornings and nights!I don´t like such temperatures!But your pictures are fantastic!
Your new Coffee service looks beautiful!

Steffi

Lime sa...

Å vilka fantastiskt vackra foton från skogen. Det med svampen - mmmmm :-)

Skapliga loppisfynd!

Ha en bra vecka!