lördag 3 november 2007

Första snön

Inatt har det snöat så nu är det dags att sätta på vinterdäcken. Denhär snön smälter troligen bort som den brukar göra, ifjol regnade det nästan hela tiden före jul o blev först vinter i mitten på januari. Inget är som det var när man var liten, men det är väl alla utsläpp som gör att årstiderna är opp o ner. Det är ju Allahelgons dag i dag, var o tände ljus på min pappas grav i gårkväll. Han dog på lucia afton för 17 år sen, 66år gammal, fick en aggressiv lugncancer som pågick i 3månader, sen var det över...
Det har varit många debatter om Halloween o Allahelgons dag på tidningen, om hur vi lär våra barn att ta till sig det onda o.s.v. Jag tycker att det är två skilda "fester", var o en får fira denna helg som passar dem bäst,tycker jag. Min pappa hade tyckt det skulle varit kul om hans barnbarnsbarn (yngsta barnbarnet är 18) hade kommit o tänt ljus på hans grav iklädd spök-kläder o masker...han om nån hade sitt barnasinne kvar o älskade barn.


Första snön kom



Jag har knölat in en ljus slinga in i lyktan som lyser på "bryggan" vid dammen

Hängde opp glasburkar med ljus i äppelträdet i gårkväll, det lyste så vackert...
Vem som gått här? det är väl en Tomte-NASSE kan jag tro, dom börjar väl komma fram så här dags på året...

9 kommentarer:

Lycka är ~ Onnea on sa...

Jodå..det är nog tomten :D
Hittade in till bloggen din och här verkar det trevligt!
Ha en bra helg.

Anita sa...

Hello and thanks a lot for your nice comment on my blog! A Tilda addict from Finland, nice to meet you, Käranan!

Your little Tilda angels are lovely. I've just been in town and went shopping at my favourte fabric store. I bought lots of new fabrics and - after a week of reflection because it is quite expensive - the new Tilda Jul book! I can't wait to have a closer look and admire all the pretty projects!

Best wishes, Anita

Lime sa...

Visst är det fint när första snön kommer! Det är ju innan man hunnit tröttna på skottning, halka och is. Ja, förmodligen är det Nasse som varit i farten :-) Ha en skön helg!

Steffi sa...

Very nice pictures of winter and snow!They looks good!We have here today really beautiful sunny weather!

Steffi ;O)

Tilonino sa...

Hei og tusen takk for koselig kommentar i bloggen min. Ja tenk så er snøen kommet til deg. Hos oss pleier den ikke å komme før på nyåret..... men man vet jo aldri. Hvit jul hadde vært flott. Fine stoffer du har fått i posten, og englene dine også var fine. Ha en fin uke.

Nostalgia sa...

Veldig stemningsfullt! Jeg knabber ideen om lysslyngen i lanternen..det blir helt nydelig!

Ønsker deg en fin uke!

Elzie sa...

Nog ser det mysigt ut med snö. Trots det vill jag inte ha hit den än. Jättefina bilder du visar.
Ha en bra måndagkväll.
Kram Elzie

Handplockat sa...

Oj
så gla jag blir att jag hittade hit
så mkt fint du visar ska kika runt mera

ha en go helg

Handplockat sa...

joo du
såg priserna på tilda grejorna
vi säljer panduros sortiment

hör av dej om suget blir för stort

kramen