onsdag 21 november 2007

Tilda-kaniner och kaos

Här är mina tilda-kaniner. Jag har sytt 9 st. i 3 olika storlekar. I boken " Påske med Tildas venner" finns mönster på stor/liten kanin, men jag förstorade upp den lilla så jag fick en mellan storlek.
I dag har jag städat opp i mitt syrum, så nu ser man t.o.m. sybordet. Alla tygbitar, nålar, trådar, band, mönster o böcker borde vara på sina platser, men största problemet är ju hur jag ska hitta allt igen när det är ordning o reda...När man är mitt opp i alltihopa ser man inte hur otroligt stökigt det är...som tur är det såhär bara i MITT rum..


Dethär var då en kavalkad på kaninerna, och sen över till kaoset i syrummet.....
Denna mugg fick jag för många år sen av vår dotter...den är nött o välanvänd...och varje ord stämmer in på mig....hmm...

Nu ska ni ta ett djupt andetag o håll i er, för det som följer är skrämmande....

Kaos I


Kaos II

Som sagt, det är bara i mitt rum som det SÅG ut såhär, i övriga huset är det ordning o reda...

9 kommentarer:

Lycka är ~ Onnea on sa...

Jätte härliga kaninerna dina!
Har ännu inte fått mig vid symaskinen fastän jag haft länge i planerna att sy nån Tilda figur.

Kaoset är jag också van vid. Oftast nära där jag brukar sitta, tex vid soffan. Massor med garn, mönstertidningar, stickningar mm.
Tror det är rätt vanligt bland oss som har massor på gångs ;)

Elzie sa...

Hi, hi! Ser ut ungefär som när jag sitter och syr!! Kul att se att det inte bara är jag som har sånt kaos runtomkring mig.
Jättefina kaniner.
Hoppas du får en bra fredag.
Kram Elzie

Mia sa...

For noen herlige Tilda-kaniner. Og klart det må bli litt kaos når man holder på, intet kreativt kan foregå uten litt rot rundt det hele. Jeg prøver også å sy litt om dagen, selv om jeg ikke kom hjem fra SF med stoffer i det hele tatt. Men masse planer i hodet har jeg ihvertfall, og julen nærmer seg med stormskritt. Kos deg med kaniner og kaos, og helg.

tilonino sa...

Så mange fine kaniner du har sydd. De var kjempefine. Det er ganske kaos hos meg også når jeg syr :) Ha en fin helg.

claire sa...

i love tilda is you are going to my blog you can see many "tilda"
exusez moi je ne parle pas le norvégien et trés mal l'anglais

claire sa...

sorry my blog is
http://countrypatch.canalblog.com/

Handplockat sa...

oj du var snabb idag jag lade just ut ett nytt inlägg
=)
himmel vad jag vrååål gillar ditt tilda kaos så mkt snyggt du visar
mums

ha det bäst

Steffi sa...

I love all your Tilda´s !Fantastic work!

Victoria sa...

Hejsan! Så underbart söta kaniner. Jag har letat efter kaninmönster men hittar inget. Kan jag få fråga vart du köpt mönster?

Tack på förhand.