tisdag 1 april 2008

Rättelse

Alltså...glöm detdär jag skrev igår om att det tar nån vecka ännu innan vi har barmark, det ÄR barmark!! Det har formligen exploderat här, snön har smält bort, vi har en del kvar på vår gård, förstås, var annars...Men idag när jag for hem från jobbet såg jag TUSSILAGO som blommade, det är +9 i skuggan!!!! Krokusen blommar i min rabatt, jag såg en nässelfjäril o det är så himla skönt för nu, NU måste man väl ändå få säga att det ÄR VÅR!!! Men, men...man vet ju aldrig, det kommer säkert ännu att snöa flera gånger...Idag njuter vi!!

Titta, det är inget aprilskämt, krokusen blommar...

Isen börjar sakta men säkert smälta runt kanten på dammen, ifjol var isen borta där 9:e april, blir spännande att se hur det går i år.

Här kommer det sen att rinna vatten ner till dammen när vi sätter i gång pumpen, små fåglar älskar att bada här sent på sommarkvällarna....

9 kommentarer:

Line:) sa...

Takk for kommentaren:)
Vi hadde idag hele 11 varme grader og strålende sol...skjønt!
Klemz

Randi sa...

Skönt med vårbilder!!!
Äntligen får vi njuta av vårsolen.
Kram Randi

umulie sa...

å kom!- herlige vår, kom! kom!

Mia sa...

Så deilig og vårlig det så ut hos deg da... med krokus, hestehov/tussilago, og isen som bli borte... og så sommerfugl da gitt. Hos meg har jeg sett hverken sommerfugler eller krokus enda, men de kommer vel... snart, håper jeg!

Huset på toppen sa...

Koselig at våren er på vei hos deg :-)
Men her hos oss i dag, regner og blåser det, lite som minner om våren, men vi får kose oss inne i ruskeværet!!

Ha en fin fredag og god helg!

Elzie sa...

Visst är det härligt när man ser att det går mot varmare tider. Jag hade höga, fina tulpaner som bara väntade på att få slå ut och vad händer? Jo, de förbaskade rådjuren är här igen och äter. Jag tycker om de djuren annars, men INTE just nu *s*.
Hoppas du får en bra helg.
KRam Elzie

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Lappeklipp sa...

Hej Käranån, ja våren den kom på ett ögonblick och regnet öser ner, gosigt att sitta inomhus och pyssla en dag som denna. Ha ett trevligt veckoslut!!!

Lavitadream sa...

you blog are beautiful. I wish them a beautiful weekend dear greet from Germany