tisdag 8 juli 2008

Resa för en dag

Oj, va tiden går, det är bara bra för jag väntar att det ska bli den 28.7, sen tänker jag knyta fast visarna på alla klockor så tiden går saaaakta i fyra veckor....
Jag var med min mamma till Ruovesi för en vecka sen o besökte bl.a. Run
ebergskällan. Det är en väldigt vacker plats så jag vill visa er några bilder därifrån.

Det står bl.a att det är J.L.Runebergs källa, den pumpar opp 5-7 ton vatten i timmen, det är 5-6 grader i vattnet o att det är rent.

Vi var hit för ca 9-10 år sen o vår pojke var då 11-12 år, han satt alldeles tyst på bänken bredvid källan o funderade...sen sa han: här vill jag gifta mig o döpa mina barn...men hur ska jag få med prästen hemifrån ända HIT....Det är en plats som berör, om man har tur att få vara alldeles ensam här.

Dom gråa fläckarna är sand där vattnet bubblar upp.

Efter denhär stigen kan man gå ner till båthamnen. Vi tänkte ta en tur med en båt men den gick först på kvällen o vi var ju där bara över dagen, så tyvärr blev det inte av.

Jag har fått en utmärkelse, IGEN, denhär gången av Lissu, KIITOS. Jag vill ge den åt alla ni som läser detta, varsågoda o ta den till era egna bloggar. Man länkar den man fått den av o vidare till 7 andra, glöm inte att skriva i deras bloggar så dom vet att dom fått den.

Nu ska ni ha en riktigt bra vecka o jag hoppas ni som har semester ska få varmare väder, solen skiner, här iallafall.

3 kommentarer:

Lycka är ~ Onnea on sa...

Du har tagit så fina bilder vid källan. Det ser så lugnt och stillsamt ut där.
Skulle vara mysigt att sitta där i lugnet och bara vara och inte fundera eller stressa över nåt.
Ha en riktigt fin dag!
~Marita~

Lenas pysselgrop sa...

Hej! Vilka fin och inspirerande blogg du har!
Ha en bra dag!

Elzie sa...

Åh så mycket vackert.
Tror jag ska ta och knyta fast visarna denna veckan som kommer då. Är nämligen min sista semestervecka och tiden bara rusar iväg. Usch och tvi. Vill inte alls börja jobba igen *s*.
Hoppas du har en bra helg.
KRam Elzie