lördag 27 september 2008

Tilda-Angel

Så har jag också som många andra sytt den nya Tilda-ängeln. Den blev från kronan ner till tårna 67 cm lång! Korsen som hänger i bandet ser lite sorgligt ut tycker jag, så nästa ängel ska få en ros att hålla i , tror jag. Kronan däremot är jättefin! Kronan och korsen har en kär vän skickat åt mig, för det är lite svårt att få tag på just dom sakerna här.




Här är det mulet och tråkigt höstväder, storm har dom lovat tills i morgon, usch... nåja, då har man en bra ursäkt att sitta framför symaskin i alla fall...Ni ska ha ett bra veckoslut!

6 kommentarer:

Lappeklipp sa...

Oj oj oj, vilken skapelse. Underbart rosentyg du hittat till klänningen och ja, du har rätt, lite dystert med kors på en ängel, blir nog trevligare som du har tänkt det.
Stormen har kommit igång redan, 17 m/sek som bäst. Gosigt att sitta inne och sy en dag som denna.
Kram!

Anonym sa...

Hejsan!
Vill bara tacka för en härlig blogg. Jag har nu suttit ca 1 timme och njutit av alla dina fina alster...helt otroligt tjusiga änglar och kaniner!
Kram från Lydia Jeppsson

linéa sa...

Vad fin hon blev!
Håller med dig om korsen, använde hjärtan på några istället.
Det tar tid med mina "old" angels.
Syr gardiner och målar en hylla idag.
Kram

Anonym sa...

Jättefin Tildaängel! Gillar tyget du sytt klänningen av mycket!

Du har en utmärkelse att hämta i min blogg! Du ger mig så mycket inspiration, tack!!

Kram, Erica

Mai-Britt Axelsen sa...

Åh, hvor er de bare søde........ Jeg får helt lyst til at prøve, selvom det normalt ikke er min stil.

Sanna F sa...

Jätte söt!
Jag har precis köpt min första sats till en Tilda ängel, men har inte riktigt vågat börja sy den....
Men här blir man super inspirerad och jag måste nog prova nu!