tisdag 16 december 2008

Pepparkakor och hjärtan.

Så är vi inne på slutrakan före jul. Här börjar jag väl ha ganska mycket under kontroll, ett par små julklappar kvar att köpa, städa lite och handla mat. Eftersom man kan slå sönder ett bord med mina pepparkakor, har jag gett upp hoppet att baka egna, så jag bara sträcker fram handen och plockar ner ett paket med pepparkakor när jag är i affären...hur enkelt som helst...Visst är det julkänsla att ha en doft av pepparkaksbak i huset, men jag bränner alltid vid en plåt, och hur gott doftar kolsvarta pepparkakor? Jag brukar däremot alltid baka ett pepparkakshus, men det har heller inte blivit av i år, så kan jag visa hur fjolårets såg ut. Jag sydde i stället några hjärtan att hänga på dörren...mycket enklare än att baka pepparkakor...



11 kommentarer:

GREETJE sa...

This is so wonderful!!!!

linéa sa...

Vikla fina hjärtan, och pepparkakshuset såg ut som en dröm.
Kram

Brita sa...

Oj vad vackra! Hade just tänkt göra samma sak ikväll dvs sy hjärtan. Nu fick jag lite till inspiration...

Anonym sa...

men mamma! inget pepparkakshus?!

Lizzan sa...

Vilka härliga hjärtan, ska försöka hinna baka några sånna innan jul. Varför baka egna pepparkakor när det finns goda på affären, jag gör precis som du. KRAM L

umulie sa...

Nydelige hjerter! Jeg har bakt pepperkaker, men av ferdig kjøpt deig, og vi har pyntet ferdig kjøpt pepperkakehus...... Nå er jeg hjemme med sykt barn. Skal sy noen julestrømper mens han sover. Ha det bra så lenge!

Huset på toppen sa...

Nydelige Tilda hjerter du har laget:-)
Ønsker deg enn fin førjulstid!!
Klem
Linda

Anonym sa...

Ljuvliga hjärtan! allt du syr är så vackert, gillar hur du gjort rosetterna, jättefint!

Stor kram,
Erica

Lappeklipp sa...

Otroligt fina hjärtan IGEN!!!!!!
Kram L.

Lallis - liv och leverne sa...

Så otrolgit fina hjärtan:)
Kram Lallis

Janne i Fagerlia sa...

Nyyydelige julehjerter her også ser jeg. Når jeg ser alt det vakre du syr, er det ingen tvil om at du er god venn med symaskinen.

Ønsker deg en riktig koselig jul!