tisdag 18 augusti 2009

Rekord...

Att plocka bär är inte nåt som tilltalar mig precis, men har man planterat sina bärbuskar så ska man väl ta hand om skörden också...Krusbär , eller "stickelbär" som jag säger på dialekt, är absolut det tråkigaste bär att plocka, tycker jag, men så sa min mamma att hon läst i en tidning där man tipsade om att plocka krusbär med lingonplockare! Det här kanske är ett gammalt knep, men jag har inte hört talas om det tidigare. Jag lovar er, det gick som en dans att plocka en hink krusbär på en liten stund, och mina händer och armar har inte en rispa!
I dessa världsmästerskaps tider när rekord på rekord slås, får jag skryta med att jag har tagit, kanske inte världsrekord, men i alla fall personbästa i att pl
ocka "stickelbär"...




8 kommentarer:

Annelis hantverk sa...

Men kära nån stickelbären går ju bra att plocka, värre är det nog med att få blåbären från skogen och rensade ;)

jeanette sa...

Stickelbär äter jag rakt från busken....resten får fåglarna ta :)

paula sa...

Mmmmm stickelbaren
greetings Paula

Lyckoslanten sa...

Fina bilder på stickelbären. Goda raringar! Jag beundrar alla som ger sig tid och tar hand om det som naturen ger. Har sett på dina tildor bakåt och jag är djupt imponerad! :o)

Marlene sa...

Längtar efter krusbärskräm när jag ser de fina bilderna,vad har du för kamera?,tänkt länge att byta ut min.....

Janne i Fagerlia sa...

Så lur din mor er - dette var et godt tips. Min mor pleier å bake fyrstekake med stikkelsbærsyltetøy i - det har alltid vært min favorittkake. Med is eller krem er den nydelig.

Anonym sa...

Det var ett fint tips. Skall komma ihåg det om jag till äventyrs skulle plocka några. Har inga egna buskar för de är inte mina favoritbär.
Brit-Mari

linéa sa...

Det var ett bra tips! Tyvärr har jag ju inga egna buskar, men nu kan man ju kanske "palla" lite från andra när det går fort. :-)
Nej, skojar bara.

Fantastiska bilder du tagit, som alltid.