tisdag 19 januari 2010

Änglar

Jag har varit ledig några dagar och sytt några "våränglar", mönstren på dem finns i "Tildas Julideer", men jag valde pastelltyger som påminner om våren. Fast vi går mot ljusare tider orkar inte ljuset ända in, så bilderna blev lite mörka.


Dethär tyget tycker jag är så fint, och ängeln fick ett lite gammal romantisk stil över sig...

...medan denna ängel har Tildatyg, band och spets ur samma serie.

Dethär är min favorit. Kan det bli mera vår än ett tyg med liljekonvaljer, violer och vitsippor huller om buller i porslinskannor och koppar?

Detaljbild på klänningsfållen.


Får jag bjuda på en mintchoklad-ängel? Vet inte varför jag genast tänker på mintchoklad när jag ser dethär tyget, men så är det bara. Ser ni dendär lilla flickan på det gamla kortet...vem kan det vara...

Så mycket mera vår än så här kan det inte bli hos oss, än tulpaner och änglar i pastellfäger. Tittar jag ut ser jag bara snö, snö och snö, det är långt till vår, men jag tycker ändå om den vackra vintern som vi har, vi ska ta vara på den. Vad jag ska göra nu? Städa opp i mitt syrum så jag kan börja på nästa projekt!

19 kommentarer:

Janne i Fagerlia sa...

Du strore tid, hvor produktiv du er. Englene ble nydelige, og som du sier, ganske vårlige. Flotte mønstre i stoffene du benytter.

erdbeerdiamant sa...

Great, as usual :o))

Lotta i S-vall sa...

Åhhhhhh va ljuvliga tjejerna är, det syns att dom fått vårkänslor :)
Ha de gott

Lyckoslanten sa...

Va' fina de är i de vackraste tyger. De där änglarna passar ju egentligen bättre annan tid på året, som nu till våren. tänk va' man kan trolla med tyg. Du är helt otroligt duktig med den slutliga finishen. Ha en bra vecka! ♥ Ann-Lis

Ps. Månne det är du på bilden? ;o)

Sparky sa...

Innerligt lovely Angel Maker, din blogg jag hittade från Sabrinaesse och jag måste säga er, det är vackert. Jag kommer att vara en efterföljare nu också. Dina Tilda skapelser är alla fina som ni är jag säker på. välsignelser madame samm http://sewdollswhosnext.blogspot.com

Lycka är ~ Onnea on sa...

du är nog den skickligaste med tildor jag vet. jättefina!!!!
Så våriga i pastell.
~Marita

linéa sa...

De är helt ljuvliga allihop!
Du är fantastisk både på att sy och sätta ihop tyger och färger.
:-)

Monica sa...

Så söta de är och jättefina tyger du hittat! Jag har nyligen sytt två prinsess-Tildor från samma mönster.
Njaa,jag tror att det är du på bilden när du var lite yngre. :-D

Kramar Monica

Anonym sa...

Underbart söta Tildor :-)

Wenche sa...

Du är veldigt duktig,dina arbeten är så estetiska.

Helene sa...

Jättefina... älskar att sy dessa vackra tildafigurer själv

Malin - Ebbas änglar sa...

Men åh så näpna små änglajäntor =)
Heeelt bedårande, & ljuvliga pastellfärger oxå. Jösses vad jag längtar till våren!!!

Ha det gott. /kram Malin

Vform sa...

Inget fel med en ny fräsch tulpanbukett men ... en bukett med underbara Tilda-änglar tar nog hem priset :0)

Ha en fortsatt skön vecka!

Hattara sa...

Tosi kaunis nelikko! <3

Ewa`s Galleri sa...

Helt underbara

Christine sa...

Beautiful angels .. I love Tilda designs.

Anita sa...

Hey!

I havn't been here for quite a whiel. I hope you are doing fine! Your Angels look so goergous! I would like to make one, too but I am afraid my sewing skills are not good enough.

Have a great week-end!
XoX, Anita

Anne sa...

Jättevackra! Wow!

Sari sa...

Åh, så underbara Tildor du sytt!!!
Verkligen "vårliga" i sååå fina tyger!
Och vad mycket annat fint du också sytt! Jag blir alltid så inspirerad när jag besöker din blogg! Tyvärr har jag inte riktigt samma ork och tid nu som tidigare....
Ha en fortsatt trevlig helg!
Sari