fredag 5 mars 2010

Varför Käranån?

Det är säkert många av er som undrar varför jag har min blogg att heta "Käranån". Några tycker väl att det är konstigt, löjligt eller roligt osv. Därför tänkte jag ge en förklaring till detta. Det är nämnligen så att jag är lite barnsligt förtjust i Nalle Puh, och han har en kamrat som är en liten, rosa, rädd gris, NASSE! Den stackarn är rädd för allt som rör sig och när han blir riktigt rädd, stammar han fram ett " k-k-k-käranån då "!! När jag satt och försökte skapa en blogg åt mig, och till min egen förskräckelse, insåg att jag höll på att lyckas med detta, kom jag inte på nåt bättre namn än just KÄRANÅN! Då bestämde jag mig för att inte visa bilder av personer och nån inredningsblogg visste jag att det aldrig kommer att bli, så det blev att visa mina handarbeten, naturbilder och sist men inte minst bilder på vår katt! Men man vet ju aldrig, en vacker dag dyker en bild på mig själv upp på skärmen...vem som blir mest förskräckt då, ni eller jag, återstår att se...

Min lilla favorit: Nasse! ( bilden hämtat från internet )

Min stora favorit: Nasse! Det är väl inte så svårt att lista ut vem som ville ha just det namnet på vår katt, och varför...

16 kommentarer:

. sa...

Haha, nu måste jag berätta nåt kul som jag inte sagt tidigare! Faktum är att jag uppmärksammade din blogg just p g a namnet. Store sonen, som är minst sagt musikalisk, hittade genast på en "reklamjingel" med orden som står på din header. Han nynnar på den ibland, hihi! Texten är iaf så här:
"Kära nån-jag har en blogg" x4 (i lite olika tonarter)Och så avslutningen:
"ooa- jag har en blogg!" Ja, om du bara kunde höra den *fniss*

Trevlig helg önskar jag dig! Kram Camilla

Lyckoslanten sa...

Hej! Ärligt talat tycker jag att du har det gulligaste namn man kan ha på en blogg! Själv använder jag ofta "Kära nån!" i dagligt tal. Aldrig i mitt liv trodde jag att jag skulle göra något av allt det du nämnde. Så kan det gå och jag skulle bli glad att träffa dig helst på bild! ;o)

Heidi sa...

Vilken bra favoritfigur du har.Vår dotter fick sin första jul en nasse som då var lika stor som hon själv, och sen den dagen kan vi inte åka någonstans utan denna trogna vän. Nasse har sovit bredvid henne varje natt (förutom två kanske), och vakat över henne. Bättre kompis än Nasse får man leta efter. Då vi begravde vår andra dotter så hade vi köpt en mini-Nasse som vi satte med i kistan så inte I skulle behöva ligga ensam, hon behövde nog också en trogen vän med på sin resa... Jag tror att alla, oberoende ålder, någon gång i livet lite känner sig som Nasse.

Livet på Vestergård sa...

Jag tycker att du har det trevligaste namnet på din blogg!
Kommer i håg känslan när jag började blogga; det var nog lite k-k-k-kära nån då ;o)
Ha en skön fredagkväll!

Birgitta sa...

Hej! Tycker det låter bra med din blogg. Jag har ungefär samma motto på min blogg, att inte visa bilder på folk och inte heller vara allt för personlig. Käranån är ett jättebra namn. Man blir nyfiken.
Kram Birgitta

Helene sa...

Åh kära nån... det mysigaste bloggnamn som jag känner till:).. och tyvärr har jag inte riktigt samma måtto som dig med bilder.. men skulle aldrig publisera någon annan än någon i min familj... Och visst måste man tänka sig för innan man gör det ... tråkigt egentligen att man måste passa sig hela tiden:(....Ha en riktigt trelig helg..

Fia sa...

Käranån det är såååå charmigt, och passar bra till allt gulligt du skapar.
Önskar dig en trevlig fredagskväll.
Fia

Monica sa...

Men kära nån då!
Hade aldrig kunnat räkna ut att det namnet härstammade från Nasse/Nallepuh, fast de filmerna har snurrat i vår tv ganska tätt de senaste åren. Det är ett klockrent namn på just din blogg!

Janne i Fagerlia sa...

Skjønner du er tilhenger av Ole Brum du også. Mulig dere har et annet navn i Finland. Synes det var en morsom måte navnet på bloggen din ble til på.

Lizzan sa...

Vad roligt att få veta tanken bakom ditt bloggnamn, även om jag inte funderat så mycket över varför du valt det namnet...jag tycker det är gulligt, påhittigt och nu efter att ha läst varför; helt klockrent!!
Kram Lizzan

Lappeklipp sa...

Ja "Kära nån" är ett förträffligt namn på en blogg! Och din håriga Nasse är en riktig "Dåån Johan" där han spatserar i trädgården väl medveten om vilken läcker frass han är.
Ha ett skönt veckoslut och ledighet!!!!!
Kram!

Randi sa...

Ditt bloggnamn är hur bra som helst - ett namn man verkligen lägger märke till och blir nyfiken på. Mycket bra val!!! Och din söta historia bakom namnet gör den bara så underbar!
Kram Randi

Huset vid ån sa...

Jag tycker du har ett jättefint o charmigt namn på din blogg det var därför jag blev nyfiken o kikade in...Nu ska jag kika vidare på din fina blogg! Önskar dig en sköön söndag! Kram Therese

annika sa...

Jag gillar ditt namnval och vet att jag läste den långt innan jag hade en egen blogg. Namnet tilltalade mig och då jag såg allt fint du visade så var det intresset väckt.
Skulle vara kul om du visade en liten bild på dig själv. Jag tvekade länge men tycker själv om att ha en liten bild på skriverskan så då la jag dit min.
Kram annika

Sari sa...

Vilka härliga påskfigurer du sytt! Ja, tänk att det är påsk om några veckor!!! Och då är vi förhoppningsvis en bit in i våren!
Käranån är ett supernamn på din fina blogg! Man blir nyfiken!
Ha det bra!
Kram Sari

sytt å sånt sa...

Käranån! det var också min känsla när jag precis skapat min blogg, jag kunde ju! intressnat koppling mellan katten och bloggen