torsdag 29 juli 2010

Äntligen

Äntligen kom regnet! Vi behöver det verkligen, gräsmattan är torr och brunbränd och här blir mina blommor inte så ofta vattnade när vi är mest ute vid sommarstugan.

Så här var det nästan hela dagen igår, regnskurar från och till, det gjorde inget fast jag satt inne, jag har alltid med mig handarbete så det räcker minst ett år framåt...man vet ju inte vad som kan hända...

Jag håller på med näst sista blocket på mitt "Tail Feathers"-täcke, det var så mörkt och mulet ute så bilderna blev inte dom bästa.

När jag satt där och sydde började jag fundera på varför "Herr Käranån" alltid frågar, innan vi far ut till stugan, "har du tillräckligt "att göra" med dig nu då?"...men nu har jag kommit på varför han frågar det. Jo, OM jag inte har "att göra" med mig, då kanske jag börjar funderar ut en massa "att göra" åt HONOM istället, och det tror jag han har tillräckligt av från förr, så det är det som han är orolig över, alltså att jag ska hittar på nåt "att göra" åt honom...

Men, som sagt, jag har ju med mig "att göra" för minst ett år framåt...

...så han kan vara lugn, jag har fullt opp med att stå på huvudet i mina påsar och välja och vraka vad jag ska göra en regnig dag som igår...

Helt plötsligt tittade solen fram och vi kunde börja grilla, hade tänkt sitta ute och äta, njuta av kvällen, men så kom det regn igen, nåja, vi behöver ju det.

Det är de sista dagarna av semestern som vi har nu, sen på måndag är man tillbaka i arbetslivet som så många andra. Ni ska njuta av de sista semesterdagana, och till ni som får semester i augusti önskar jag en riktigt skön ledighet. Vi ska tillbaka ut till stugan, oroa er inte, jag ska se till att ha min special väska packad till brädden! Ha en bra helg!!

12 kommentarer:

agnes sa...

wunderschöne Sachen machst du
und deine "Gute Nacht"-Angels
sind bezaubernd schön,
auch dir ein schönes Wochenende,

liebe Grüße
agnes

Maria sa...

Visst är det toppen att man aldrig blir sysslolös!Så roligt att få kika lite på en del av dina projekt.Ja, det har regnat en hel del här också, den senaste tiden.Det behövdes!Men nu kan det gärna få bli sol igen - särskilt med tanke på dig och alla andra som bara har några semesterdagar kvar!
Maria

annika sa...

Håller med om att det finns så mycket att göra även då det regnar. Precis som du kan jag inte vara i solen för länge. Ofta har jag ett parasoll med mig så jag kan sitta och läsa under det.
Dina Tildor är verkligen fina!
Kram
annika

Annelis hantverk sa...

Sån tur att du har väskan packad med "att göra". Ser att du har massor på gång. Nu har vi ju södern värme med +32 grader!
Ha det skönt!

Vform sa...

Korgen är alltid packad :)
Tänk om tiden ska bli för lång någonstans, och man vet att arbete finns ...
Jättefina handarbeten!
I dag har det varit verkligt hett ...
Sköna "sista dagar" av semestern!

Nette Cecilia sa...

Min väska brukar också vara packad men i år bestämde jag att inte ta med så mycket då det ska ju det mesta hem tillbaka, fina stämmningsbilder du fått fast .Kram Nette

Lyckoslanten sa...

tror bestämt att jag känner igen mig i det där. Min man är väldigt nöjd när jag har mycket pyssel och egen sysselsättning. Då vet han att han kan hålla på med "eget". Bra om du kan hålla dig till en väska... jag har på tok för många på gång så ibland kan jag inte hitta dem! ;o)
Njut nu av det sista! ♥

Gugis Pärlor sa...

Regnet behövdes ju verkligen! Fast mindre roligt när det åskar mitt i natten då man ska i jobb på morgonen. Det har blivit ett par nätters dålig sömn hittills i veckan för min del ;O( Du har fina projekt pågång!

Ha en trevlig fortsättning på veckan!

Kram Gugi

LisaMatilda sa...

Alltid bra att ha "att göra" med sig! Ett måste när det bär iväg till stugan...
Och på måndag börjar min semester!

Creative Momone sa...

Oj va du är duktig, och mångsidig!!
Jag är lite likadan angående pågående projekt, påbörjar en massa som blir färdiga sen nån gång, när andan faller på. Nu är det ju som sagt sånt väder från och till att man faktiskt vill vara kreativ, det är skönt. Ha en skön helg
Marianne

Hantverkarglädje sa...

Förstår att herr Käranån kan vara orolig om du råkar ha för lite sysselsättning med för det är ju jätteviktigt att inte vara sysslolös. Själv får jag herr Hantverkaglädje att stanna fler dagar vid villan om jag skickar hem honom för att plocka jordgubbar eller vattna blommor, då blir det liksom ett avbrott i villalivet.

Stina Blomgren sa...

*skratt* härligt att du genomskådat Herr Käranån...:o))
Skönt att ha mycket att välja på ur din fantastiska väska.. allt ser underbart ut... älskar de färger du jobbar med..:o)) Njut av de sista dagarna ledigt.. och lycka till på jobbet!!! Ska njuta de två veckor jag har kvar!!! :o)