tisdag 26 juli 2011

Mera stjärnor

I dag blir det en varm dag! Jag är ledig och har redan räknat två gånger att jag har bara tre dagar kvar att arbeta... sen fyra veckor ledig! Vi har haft några regniga dar här och då sydde jag fler stjärnor men i en annan färg...

När jag började med min blogg beslutade jag att visa endast mina handarbeten, naturbilder och Nasse ibland. Jag vill inte bli för personlig, inte blanda in m
ina åsikter om olika saker som händer runt omkring i världen...

...men när jag tog foton av mina mugg underlägg insåg jag att det är Norges färger, rött,blått och vitt och kände att jag vill skriva om det som hänt där.

Alla är vi chockade över vad som hänt i Norge, vi tänker på
alla unga människor som miste livet, vi tänker på alla föräldrar, anhöriga och vänner som inte får se sina barn och kamrater mera.

Efter en sån ofattbar ondska som drabbat Norge är det svårt att förstå vad som gör att en ung människa utför en sån handling...

Över hela världen tänker vi på er, min kinesiska arbetskamrat sa i går att flaggorna var på halvstång i Kina också.
Jag skickar en ros till alla er i Norge.

7 kommentarer:

Lisbet sa...

Fina bilder i de norska färgerna.
Tankarna går till det som hänt, svårt att tänka på något annat...
Ha en skön dag i väntan på semestern!

Lyckoslanten sa...

Du skriver så fint och har mycket att dela med dig av. Det är skillnad på att vara personlig och privat.
Så fina underlägg och roligt att du får semester snart! ♥

Carmen El costurero con duende sa...

Tienes un blog muy hermoso, me ha gustado cada uno de tus trabajos. Las tildas son todas muy bellas están hechas a la perfección. Yo también distfuto haciendolas, aunque son pocas las que tengo confeccionadas.
Me gustaría que visitases mi blog.
http://elcostureroconduende.blogspot.com/
Un abrazo. Carmen

Floridatjej o Buttons sa...

Omöjligt att förstå vad som hände i Oslo, fruktansvärd sorg för alla drabbade. Får bara inte hända igen........

Creative Momone sa...

Fina handarbeten och fina tankar. Hoppas du får en skön semester!
Marianne

Nette Cecilia sa...

Det hemska som hänt är svårt att förstå ,men det finns lyckliga ögonblick också ,läste på en blogg att hon fått hem sin dotter levande från lägret ,kramis ,Nette

Hobbykällaren sa...

Det känns inte privat när du skriver om Norge. Vi är alla oförstående inför detta hemska..Måtte det aldrig hända igen, vi måste vara mer rädda om varandra!!
Hoppas din semester blir riktigt bra med lagom mix av regn o sol...
kram Kerstin