måndag 9 juni 2014

Grönt

Nu är sommaren som vackrast! Det kan väl inte bli grönare i naturen än vad det är nu.
Jag frågade en vän vilken hennes favorit färg är och hon svarade genast, grönt! Då var saken klar, det var bara att ta fram min gröna låda...

Vi har känt varandra många år och jag vet att hon har humor så det måste bara bli en grön mus till " Til Makeup - sminkepung " av den norska designern AnnAKa. Mönstret på musen finns här.

Jag syr ogärna dragkedjor men det var bra beskrivning på hur man gör i båda mönstren så det blev bra till slut.

Jag sydde fast foder inuti musen också och strök fast "limtyg" på delarna innan jag började klippa ut dem och sy. Den blev stadigare då.

Jag tycker om AnnAKa-mönster, hon har väldigt bra beskrivningar, både i text och bild, steg för steg, lätta att förstå.

Min vän fyllde år för en tid sen, ville INTE bli uppvaktad så den här presenten var ingen "jämna-år present" , man kan väl ge bort en present precis när man vill till en arbetskompis, t.ex. en helt vanlig söndagsmorgon, efter ett nattskift, en helt vanlig junidag?! Tolkar jag sms-et rätt, som jag fick när jag kom hem, blev hon glad när hon hittade presentpåsen på hyllan i avd. "städföråd"...

Tiden går fort denhär årstiden, man vill vara ute så mycket som möjligt och ta vara på vår korta sommar. Syrenerna blommar och likaså liljekonvaljerna, härligt! Nu ska jag njuta av 2 dagars ledighet, jag ska vara ute mycket,  men jag tror att jag ska spendera nån minut i mitt syrum också...
Ha en skön början på en ny sommarvecka!

11 kommentarer:

evaj sa...

Grönt är skönt!!!Inspiration idag???Bambikram

Paula sa...

Hauskat pussukat!

evaj sa...

Jag är så himla glad du tog mig på orden och ville vara med att INSPIRERA!! Jag hoppas nu att många av "mina" läsare hittar till dig för du har ju deltagit,välkommen!!, i Visa och Berätta,måndag!!Bambikram

Vardag och flärd sa...

I år tycker jag att det är alldeles särskilt grönt - eller är det bara för att jag längtar efter att vara ledig.
Härlig liten present du gjort och inte behöver man ge för att det är födelsedag, man kan ge för att man tycker om och uppskattar någon.
Passa nu på att vara ute när du är ledig - men jag misstänker att du sitter vid symaskinen ändå!
Kram Eva

Tilkkureppu sa...

Kauniit pussukat ja kiitos linkistä.
Nyt on kesä kauneimmillaan ja vihreimmillään:)

barbara woods sa...

i love green too because it means warmer weather.

Annette sa...

En sån söt liten ' mus' du har sytt.
Håller med om att hennes mönster är bra.
Må så gott

Anonym sa...

I am really enjoying the theme/design of your web site.

Do you ever run into any web browser compatibility problems?
A number of my blog audience have complained about my website not working correctly in Explorer
but looks great in Firefox. Do you have any ideas to help fix this problem?


My web site - criminal attorney phoenix az

Dollandesign sa...

Jag tycker att Du sytt två mycket fina "gröna saker".

Dollandesign

Hantverkarglädje sa...

Alldeles härlig o go mus. Bra med nya idéer. Ha det så gott inför midsommarn.

Saija sa...

This mouse is so funny!