tisdag 17 november 2015

Julmöss

Julen närmar sig med stormsteg! Jag började bläddra i mina Tilda-böcker och hittade en mus i "Tildas Jul" från 2002.
Jag sydde klänning och tomteluva till mina möss.
Jag knöt en liten rosett av tunt garn till morrhår.
Spets i fållen på klänningen, stora rosetter att knyta fast den med och en liten tofs i dom gråa tomteluvorna.
Jag sydde både "korta" och "långa" tomteluvor...
Nu har mössen sprungit bort och det var bara en som ville stanna kvar hos oss...
Ha en bra dag!

9 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Åh, vila fina julmöss. och vilken fin blogg du har. Tittar nog in här fler gånger.
Kram!

EirinH sa...

Tilda er alltid aktuell, om det er en bok fra i år eller fra langt tilbake! :)
Disse mössene ble virkelig flotte!

Vform sa...

Underbara möss! Skulle haft massor av dessa i stället för dom som springer på mellantaket ;) Kanske blir det 'Kvinnornas' i år?
Härlig ugglor också, likaså täcket du sytt!
DUKTIGA DU!!!
Kramar Vivan

Immi sa...

Halleda vilka söta möss, tur du hann hålla kvar en:O)) Kram -immi

Petra sa...

Ååh, sådana söta små julmöss!

Elisabeth sa...

Så söta!

Radka sa...

They are so sweet :-)
xx

Tumlaren sa...

Jättesöta dina möss är! Förstår att de springer iväg snabbt.

Lappeklipp sa...

Sååå fina möss, detaljerna är ju så välgenomtänkta igen och de underbaraste av tyger!!!!!